26 березня відбувся захист робіт на курсах підвищення кваліфікації.
Тема роботи «Шляхи підвищення пізнавальної активності учнів у процесі вивчення
математики». З кожним роком учні все більше проводять час за ПК та смартфонами,
а з впровадженням освітнього процесу з дистанційними формами навчання взагалі
не розлучаються з ними, і відволікаються на соціальні мережі та ігри. В Україні
тільки до періоду пандемії кількість користувачів смартфонів становила 71%, про
що свідчать результати дослідження компанії Factum Group. Тому метою моєї роботи було
створення продуктів, що можуть зацікавити учнів при вивченні математики саме в
освітньому процесі за допомогою комунікаційних технологій.
Одним із способів, яких я знайшла, є створення мобільних додатків у інтуїтивному програмному середовищі MIT App Inventor.
Для початку
роботи вчителеві необхідно бути зареєстрованим у Google
акаунті, щоб увійти в особистий кабінет. Цей застосунок працює
прямо з браузера, тому додаткових завантажень та установок не потрібно.
Для розробки
мобільного додатку потрібно спочатку продумати, що саме ми хочемо отримати:
довідник, пазл, гру, тощо. Також потрібно підібрати теорію, картинки, схеми,
вирішити який буде дизайн та зробити записи для полегшення реалізації проекту.
Потім
приступаємо до створення додатку у програмному середовищі MIT App Inventor за посиланням http://ai2.appinventor.mit.edu. Існує два процеси: режим «Дизайнер» та режим «Блоки». У
першому режимі створюється інтерфейс додатку, тобто зовнішній вигляд. Режим
«Блоки» використовується для програмування та налаштування дій компонентів,
тобто, що саме буде виконувати той, чи інший елемент у додатку.
Потрібно
обов’язково в кінці зберегти.
Останнє при
створенні додатку є тестування
Перший
спосіб використовується при наявності персонального комп’ютера, смартфону
(планшета) та підключенням до Wi-Fi. На комп’ютері обрати команду «Приєднатися», де на
екрані з’явиться вікно з qr-кодом та
6-значним кодом. Паралельно на смартфоні, запустити додаток MIT АІ2 Companion App. Обрати спосіб сканування чи введення коду і потім наш
додаток починає працювати у режимі «Тестування». Цей код дійсний тільки під час
розробки самої програми.
Для
створення додатку, який буде працювати на смартфоні, потрібно обрати команду
«Побудувати». У випадаючому списку обрати першу кнопку, якщо смартфон зчитує qr-коди, просканувати
код, який дійсний 2 години, після чого додаток автоматично завантажиться з
розширенням apk, відкрити файл і
встановити на гаджет. Або просто завантажити на пк програму та встановити її на
смартфон .
Розглянемо
декілька додатків, створених у MIT App Inventor.
Мобільний
додаток №1 «Калькулятор». Можна використати на уроці математики у 6 класі для
перевірки дій першого та другого ступенів чисел з різними та однаковими
знаками. Учні, можуть зробити самоперевірку виконаних завдань, що зекономить
час на знаходження помилки.
№2 «Список
тестів». У ньому зібрані тести з однієї теми, що допоможе учневі отримати
додаткову оцінку чи просто перевірити свої знання. У цьому списку, замість
тестів можуть бути різні збірки відео, презентації, тощо.№3 «Розклад чисел» можна
використати для перевірки розкладу 3-значних чисел на класи, можна застосувати
на уроці у 5 класі, також можна його удосконалити до мільйонів.
№4
«Правильні многокутники. Коло. Круг». учні узагальнюють тему У теоретичному
блоці знаходиться презентація з усіма формулами цієї теми та відео матеріали. У
практичному блоці можна застосувати формули, ввівши потрібні значення. У блоці
«Перевір себе» учні виконують тести та інші різні завдання. Такий додаток можна
розробити для будь якої теми з математики №4 «Порівняння чисел». Тут можна
порівнювати будь які числа і визначати найбільше, учні можуть себе перевірити
при розв’язуванні вправ на математиці у 5 та 6 класах.
№5
«Скарбничка п’ятикласника». Невелика бібліотека теоретичного матеріалу для
учнів. Якщо школяр забув підручник, або не може знайти певну інформацію, то цей
додаток допоможе йому в цьому. Всі правила зібрані по темах окремими файлами.
Для заохочення вивчення матеріалу можна дозволити користуватися на самостійних
роботах, при вимкненій мережі Інтернет. При створенні цього додатку було
використано 4 екрани, на кожному з них свій розділ з висвітленими темами. Для
прикладу додано тільки фото головної сторінки та першого розділу «Натуральні
числа та дії з ними».
Додатків
можна розробити дуже багато на будь які теми та будь яку складність, головною
умовою є те, щоб вони були цікавими, компактними, у вигляді квестів чи
розмальовок, ігор чи енциклопедій. Саме у таких додатках учні з цікавістю
будуть виконувати завдання та вивчати теорію граючись
Немає коментарів:
Дописати коментар