неділя, 18 квітня 2021 р.

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ через мобільні додатки у інтуїтивному програмному середовищі MIT App Inventor

 26 березня відбувся захист робіт на курсах підвищення кваліфікації.

Тема роботи «Шляхи підвищення пізнавальної активності учнів у процесі вивчення математики». З кожним роком учні все більше проводять час за ПК та смартфонами, а з впровадженням освітнього процесу з дистанційними формами навчання взагалі не розлучаються з ними, і відволікаються на соціальні мережі та ігри. В Україні тільки до періоду пандемії кількість користувачів смартфонів становила 71%, про що свідчать результати дослідження компанії Factum Group. Тому метою моєї роботи було створення продуктів, що можуть зацікавити учнів при вивченні математики саме в освітньому процесі за допомогою комунікаційних технологій.

Одним із способів, яких я знайшла, є створення мобільних додатків у  інтуїтивному програмному середовищі MIT App Inventor.

Для початку роботи вчителеві необхідно бути зареєстрованим у Google акаунті, щоб увійти в особистий кабінет. Цей застосунок працює прямо з браузера, тому додаткових завантажень та установок не потрібно.

Для розробки мобільного додатку потрібно спочатку продумати, що саме ми хочемо отримати: довідник, пазл, гру, тощо. Також потрібно підібрати теорію, картинки, схеми, вирішити який буде дизайн та зробити записи для полегшення реалізації проекту.

Потім приступаємо до створення додатку у програмному середовищі MIT App Inventor за посиланням http://ai2.appinventor.mit.edu. Існує два процеси: режим «Дизайнер» та режим «Блоки». У першому режимі створюється інтерфейс додатку, тобто зовнішній вигляд. Режим «Блоки» використовується для програмування та налаштування дій компонентів, тобто, що саме буде виконувати той, чи інший елемент у додатку.

Потрібно обов’язково в кінці зберегти.

Останнє при створенні додатку є тестування

Перший спосіб використовується при наявності персонального комп’ютера, смартфону (планшета) та підключенням до Wi-Fi. На комп’ютері обрати команду «Приєднатися», де на екрані з’явиться вікно з qr-кодом та 6-значним кодом. Паралельно на смартфоні, запустити додаток MIT АІ2 Companion App. Обрати спосіб сканування чи введення коду і потім наш додаток починає працювати у режимі «Тестування». Цей код дійсний тільки під час розробки самої програми.

Для створення додатку, який буде працювати на смартфоні, потрібно обрати команду «Побудувати». У випадаючому списку обрати першу кнопку, якщо смартфон зчитує qr-коди, просканувати код, який дійсний 2 години, після чого додаток автоматично завантажиться з розширенням apk, відкрити файл і встановити на гаджет. Або просто завантажити на пк програму та встановити її на смартфон .

Розглянемо декілька додатків, створених у MIT App Inventor.

Мобільний додаток №1 «Калькулятор». Можна використати на уроці математики у 6 класі для перевірки дій першого та другого ступенів чисел з різними та однаковими знаками. Учні, можуть зробити самоперевірку виконаних завдань, що зекономить час на знаходження помилки.

№2 «Список тестів». У ньому зібрані тести з однієї теми, що допоможе учневі отримати додаткову оцінку чи просто перевірити свої знання. У цьому списку, замість тестів можуть бути різні збірки відео, презентації, тощо.№3 «Розклад чисел» можна використати для перевірки розкладу 3-значних чисел на класи, можна застосувати на уроці у 5 класі, також можна його удосконалити до мільйонів.

№4 «Правильні многокутники. Коло. Круг». учні узагальнюють тему У теоретичному блоці знаходиться презентація з усіма формулами цієї теми та відео матеріали. У практичному блоці можна застосувати формули, ввівши потрібні значення. У блоці «Перевір себе» учні виконують тести та інші різні завдання. Такий додаток можна розробити для будь якої теми з математики №4 «Порівняння чисел». Тут можна порівнювати будь які числа і визначати найбільше, учні можуть себе перевірити при розв’язуванні вправ на математиці у 5 та 6 класах.

№5 «Скарбничка п’ятикласника». Невелика бібліотека теоретичного матеріалу для учнів. Якщо школяр забув підручник, або не може знайти певну інформацію, то цей додаток допоможе йому в цьому. Всі правила зібрані по темах окремими файлами. Для заохочення вивчення матеріалу можна дозволити користуватися на самостійних роботах, при вимкненій мережі Інтернет. При створенні цього додатку було використано 4 екрани, на кожному з них свій розділ з висвітленими темами. Для прикладу додано тільки фото головної сторінки та першого розділу «Натуральні числа та дії з ними».

Додатків можна розробити дуже багато на будь які теми та будь яку складність, головною умовою є те, щоб вони були цікавими, компактними, у вигляді квестів чи розмальовок, ігор чи енциклопедій. Саме у таких додатках учні з цікавістю будуть виконувати завдання та вивчати теорію граючись





Немає коментарів:

Дописати коментар