Інклюзивне навчання

Нормативна база. Інклюзивне навчання:
  • Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 року
  • Про затвердження Плану заходів, спрямованих на забезпечення додержання прав осіб з інвалідністю (2017)
  • Деякі питання участі в зовнішньому незалежному оцінюванні та вступних іспитах осіб, які мають певні захворювання та/або патологічні стани, інвалідність (2016, 2017)
  • Постанова Кабміну "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
  • З 1-го вересня 2017 р. буде припинено набір учнів до підготовчого та першого класів спеціальних шкіл для дітей із ЗПР. Їх навчання відбуватиметься на базі ЗНЗ, що працюють в умовах інклюзії.
  • Випускники школи з порушеннями розумового розвитку в 2017 році мають отримати нові документи про освіту.
  • Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання
  • Про організацію навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році
  • Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін (Лист МОНУ №2/1-14-1659 від 30.08.2016)
  • Про порядок і організацію проведення медоглядів працівників загальноосвітніх навчальних закладів (2016)
  • Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році
  • Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році
  • Про організацію навчально-виховного процесу в класах з інклюзивним навчанням
  • Заходи щодо впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року
  • Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами (2013)
  • Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (2012)
  • Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (2011)
  • Індивідуальна програма розвитку учня з особливими освітніми потребами
  • Про одержання атестата про освіту учнями з особливими освітніми потребами
  • Типове положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів (2007)
  • Кваліфікаційна характеристика асистента вчителя. Зразок посадових обов'язків.
  • Типові штатні нормативи
  • Оцінювання учнів з особливими освітніми потребами
  • Положення про державну підсумкову атестацію (учні з ООП звільняються від атестації)
  • Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання
  • Накази та листи МОНУ щодо профілактики злочинності серед учнів з особливими освітніми потребами
Навчально-методичне забезпечення:
  • Щодо застосування державної мови в загальноосвітніх навчальних закладах (2017)
  • Три основних напрямки розвитку мовної освіти в Україні (2017)
  • Про створення єдиної національної платформи раннього втручання для допомоги дітям з порушеннями психічного розвитку (2017)
  • Кількість і призначення робочих зошитів. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт. Кількість обов'язкових письмових робіт з укр. мови, української та зарубіжної літератури в 5-11 класах
  • Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів для учнів з ООП
  • Перелік навчальних програм та підручників, рекомендованих МОНУ для навчання учнів з ООП у 2016/2017 н. р.
  • Щодо організації навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням змін (Лист МОНУ №2/1-14-1659 від 30.08.2016)
  • Організація навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами в 2016/2017 н. р.
  • Організаційно-методичні умови навчання учнів з особливими освітніми потребами
  • Методичні рекомендації щодо розробки Індивідуальної програми розвитку (Укладачі: Луценко І.В., Заєркова Н.В.)
  • Доступність учнів з особливими освітніми потребами до опорних закладів
  • Положення про індивідуальну форму навчання (2016)
  • Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції "Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання" (24.09.2015)
  • Про доповнення до Переліку навчальних програм та підручників, рекомендованих МОНУ для використання в ЗНЗ для навчання дітей з особливими освітніми потребами в 2015/2016 н.р.
  • Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 н. р.
  • Ефективні вправи для покращення зору
  • Видання в галузі інклюзивної освіти
  • Про відзначення Дня пам'яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі. Методичні рекомендації МОН України
  • Методичні матеріали Українського інституту національної пам'яті до 70-ї річниці вигнання нацистських окупантів з України
  • О.В.Гаврилов. Особливі діти в закладі і соціальному середовищі
  • Методичні рекомендаціі педагогічним працівникам, які навчають учнів з особливими освітніми потребами щодо проведення Першого уроку 2014/2015 навчального року та варіант конспекту такого уроку
  • Короткий дефектологічний словник
  • Методичні рекомендації щодо складання індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами (варіант програми для дитини із затримкою психічного розвитку)
  • Попередження та корекція графічних відхилень у першокласників
  • Роль педагогічної оцінки у формуванні контрольно-оцінних умінь у школярів з особливими освітніми потребами
  • Дидактичні аспекти розвитку мовлення школярів з вадами слуху в контексті інклюзивного навчання
  • Сухомлинський про роботу з дітьми з особливими потребами
  • Особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання
  • Особливості організації соціально-психологічного супроводу дітей з особливими потребами, в навчальних закладах, що працюють в умовах інклюзивного навчання
  • Спеціальні школи як ефективний ресурсний компонент інклюзивної освіти
  • Методичне забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
  • Створення умов для інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах
  • Психологічна консультативно-корекційна допомога дітям з особливими освітніми потребами
  • Навчання грамоти першокласників: психологічні та лінгвістичні основи
Наукові дослідження проблеми диференційованого викладання:
  • Вплив методичної служби на стан забезпечення рівного доступу до якісної освіти учням з обмеженими можливостями здоров'я (З досвіду роботи ЦМСПС управління освіти Кіровоградської міської ради)
  • Організація навчально-виховної роботи в інклюзивних класах. З досвіду роботи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №35 Кіровоградської міськради
  • Особливості методичної роботи вчителя початкових класів з аутичними дітьми. З досвіду роботи Н.В.Губарєвої (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №35 Кіровоградської міськради)
  • Організація навчально-виховного процесу в класах з інтегрованим навчанням. З досвіду роботи колективу КЗ "НВО "Загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів з утриманням дітей-сиріт та класами для дітей зі зниженим зором - центр позашкільного виховання" Кіровоградської міськради
  • Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі
  • Використання інтерактивних методів на уроках природознавства в 9 класі для розумово відсталих учнів (З досвіду роботи В.П.Гончарової, учителя вищої кваліфікаційної категорії Шостаківської СЗОШ-інтернату І-ІІ ступенів Кіровоградської облдержадміністрації)

Немає коментарів:

Дописати коментар