неділя, 21 лютого 2016 р.

Вітаю з Днем рідної мови!

     

21 лютого представники всіх націй і народностей можуть відзначати Міжнародний день рідної мови. Це свято було проголошене на Генеральній конференції ЮНЕСКО, яка відбулася 17 листопада 1999 року. Саме письменники збагачували нашу рідну мову, дбали про її збереження до сьогодні.
О рідне слово, хто без тебе я?
Німий жебрак, старцюючий бродяга,
Мертвяк, оброслий плиттям саркофага,
Прах, купа жалюгідного рам'я.
(Д. Павличко)
Як довго ждали ми своєї волі слова, 
і ось воно співа, бринить. 
Бринить, співає наша мова, 
Чарує, тішить і п'янить. 
Як довго ждали ми... 
Уклін чолом народу, 
Що рідну мову нам зберіг. 
Зберіг в таку страшну негоду, 
Коли він сам стоять не міг.
(О. Олесь)
Я так люблю, я так люблю тебе,
Моя співуча українська мово!
В тобі шумить Полісся голубе, 
І дужі хвилі гомонять Дніпрові.
В тобі живе Карпатська височінь,
Що манить у незвідане майбутнє,
І степова безкрая широчінь,
ІКобзарева дума незабутня!
Ти рідна мово, чиста, як роса,
Цілюща й невичерпна, як криниця.
Святиня наша, гордість і краса,
Ти —розуму народного скарбниця!
Як легко йти а тобою по землі
І підставлять вітрам лице відкрите!
Для мене ти — як і насущний хліб,
Без тебе я не зміг би в світі жити!
(Михайло Шевченко)
Тож збережімо духовний заповіт наших поетів любити свою землю, любити рідно слово, як зберегли нам наші батьки й діди рідну мову в страшні часи лихоліть.

Немає коментарів:

Дописати коментар